15. Victoria - Reisverslag uit Victoria, Canada van Ronald - WaarBenJij.nu 15. Victoria - Reisverslag uit Victoria, Canada van Ronald - WaarBenJij.nu

15. Victoria

Door: Ronald

Blijf op de hoogte en volg Ronald

15 September 2013 | Canada, Victoria

Victoria heeft, zoals ik gisteren al meldde, veel engelse invloeden. Eigenlijk is het gewoon een stukje Engeland buiten Engeland. Dat is volgens mij wel in ieder Gemenebest-land het geval. Vandaag is er een extra engels element bijgekomen: regen!
Gelukkig was dit niet voor de middag, zodat ik de ochtend nog droog heb kunnen wandelen door (of is het over) het Beacon Hill park. En langs de kust, waar de zeemist toen nog aanwezig was en de regelmatig angstig loeiende scheepstoeters het plaatje nog mistieker maakten. Gelukkig trok de zeemist zich snel terug op zee, waar ie thuis hoort.

Na een paar prima cappucini en een italiaanse lunch kondigt de regen zich dus aan. In het begin is het goed uit te houden. Fisherman's Warf met zijn drijvende huizen en zeehondjes, de haven, Chinatown... Ze laten ze zich nog redelijk droog zien. En als het echt begint te plenzen is er altijd nog een pub om in te vluchten. Een Ierse ditmaal, waar de Guinness zich goed laat smaken. Of een 'ritje' met zo'n grappige watertaxi, geheel in (niet engelse) yellow cab style. Ik hou van dee stad aan zee!

Het was relaxen vandaag. Dat is ook vakantie.
Morgen weer verder, hopelijk zie ik dan nog wat (wilde?) geiten op een dak.

• 16 September 2013 - 09:29

Angelique:

Wilde geiten op het dak? Oké ook bijzonder maar wel anders dan die wilde grizzlyberen of was het toch iets teveel Guinness??
    enjoy!