16. Naar Ucluelet - Reisverslag uit Ucluelet, Canada van Ronald - WaarBenJij.nu 16. Naar Ucluelet - Reisverslag uit Ucluelet, Canada van Ronald - WaarBenJij.nu

16. Naar Ucluelet

Door: Ronald

Blijf op de hoogte en volg Ronald

16 September 2013 | Canada, Ucluelet

Ik bevind met op dit moment in een gevarenzone! Er is hier, op een rotsblok aan de Pacific Ocean, namelijk gevaar voor Tsunami's. Althans, dat meldt een bord in het dorp Ucluelet, waar ik me op dit moment bevind.

Vanmorgen nog in Victoria, nu in Ucluelet dus. Zo'n 320 km rijden vanaf Victoria. Voor de helft 'snelweg', waar ook serieuze ongelukken en bijbehorende serieuze files kunnen ontstaan. Voor de andere helft een prachtige 'motorweg', compleet met heuvel, mooi lopende bochten, meren aan weerszijde en ander prachtig uitzicht. 

Precies in het midden ligt Coombs, dat bekend staat om zijn Old Country Market, met zijn 'Goats on the roof'. Nu was het zo dat het eerste deel van de route regenachtig was. Op sommige momenten zelfs behoorlijk regnachtig. Bij aankomst bij de countrymarket was er geen geit te zien. Waarschijnlijk waren het geen 'raingoats' (klein woordgrapje). Wat ze bij de country market wel hadden was een echte Italiaanse pizza, niet zo'n dikbodem-american pizza. Nadat ik er daar een van naar binnen had gewerkt, was het droog geworden en begon hetnop te klaren. En voilá, daar waren de geiten, op het dak.

Als gezegd het tweede stuk van de route was prachtig. Het is ook de enige weg naar Ucluelet en Tofina, aan de westkust van VI. Het dorp zelf is lekker rustig, maar het hier dan ook slow season. Het is wel een grappig dorp, en de B&B die ik hier geboekt heb is geweldig. Lekker veel ruitme, en open haard  (die ik niet zal gebruiken) en een hottub. Indoor dan wel te verstaan. Ik ga er maar eens een relaxed, restaurantloos avondje van maken. De ciabatta, worstjes, kaas en kruidenboter ligt al te koelen. De wijn ademt. En ik, ik zit op mijn rotsblok. In afwachting van een mooie zonsondergang, en in de hoop dat er geen tsunami langs komt. Mijn begin van een ontspannen avondje.

Wil je de zonsondergang zien, klik dan hier: http://youtu.be/V8Qli2gwuhk
Wil je beelden van mij in de hottub, klik dan hier: http://youtu.be/B6cg4ZoUwVU

  • 17 September 2013 - 21:51

    Truusq:

    Hi hi hi.... Had je geen raingoat meer???

    Zonsondergang is weer een wow moment....

    Groetjes uit een regenachtig nl.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ronald

Actief sinds 30 Aug. 2011
Verslag gelezen: 93
Totaal aantal bezoekers 31749

Voorgaande reizen:

07 Juni 2015 - 15 Juni 2015

24heures 2015

25 April 2015 - 30 April 2015

Veni Vidi Vici: Roma

08 Juni 2014 - 16 Juni 2014

24heures 2014

02 Mei 2014 - 25 Mei 2014

Florida 2014

31 Augustus 2013 - 25 September 2013

Canada East-2-West

09 September 2012 - 19 September 2012

Portugallo 2012

06 September 2011 - 22 September 2011

Caribbean 2011

Landen bezocht: