17. Ucee en Tofino - Reisverslag uit Ucluelet, Canada van Ronald - WaarBenJij.nu 17. Ucee en Tofino - Reisverslag uit Ucluelet, Canada van Ronald - WaarBenJij.nu

17. Ucee en Tofino

Door: Ronald

Blijf op de hoogte en volg Ronald

17 September 2013 | Canada, Ucluelet

Rozig. Oorzaak: een overdosis inspanning en buitenlucht. Dat is hoe ik me nu voel. De dag startte lekker, met een prima ontbijtje in deze prima B&B. Omdat het weer wéér meezit, vang ik vandaag aan met een stevige wandeling, over de Wild Pacific Trail, die hier in het dorp start.
Had ik al verteld dat het dorp door de eilanders in plaats van Ucluelet ook wel 'Ucee' (joe kie) genoemd wordt. Nee? Bij deze dan. Dan is de titel ook verklaard.
De Wild Pacific Trail, is een (voor mij) redelijk pittige wandeling, lang de kust van de pacific. Door bossen en met kans op een ontmoeting met een beer, wolf of coyote. Helaas, of gelukkig, is dat niet gebeurd. Eigenlijk is het een soort zevenheuvelenloop, die van deur tot deur zo'n 12 km lang is. Met een stijve enkel (ben immers niks meer gewend) slof ik na twee en een half uur mijn b&b weer in. 

Voor de rest van de dag geen of weinig beweging meer voor mij. Dus, zo heb ik onderweg bedacht, stap ik in de auto naar het nabijgelegen Tofino voor een whalewatch. Het bezoek aan Tofino was ik al wel van plan, maar nog niet om hier al een whalewatch te gaan doen. Uiteindelijk blijkt het ook een no-whale watch te zijn. Ik heb van alles gezien, maar geen walvissen dus. Wel zeehonden, zeeleeuwen, zee-otters en een zee-arend nest. Wel lekker, twee en een half uur op een bootje op de pacific gezeten. En nu met een kop als een boei.

Omdat het vaarschema het eetschema behoorlijk in de war heeft gegooid, nee ik ben niet zeeziek geworden, wordt het vandaag weer een geen-restaurant avondje. Maar een avondje met left-over hapjes van gisteren. Bovendien staat er nog een halve fles wijn :-)

Morgen naar Telegraph Cove, zo'n zes en half uur rijden noordelijker. Op naar de beren (hoop ik).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ronald

Actief sinds 30 Aug. 2011
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 31780

Voorgaande reizen:

07 Juni 2015 - 15 Juni 2015

24heures 2015

25 April 2015 - 30 April 2015

Veni Vidi Vici: Roma

08 Juni 2014 - 16 Juni 2014

24heures 2014

02 Mei 2014 - 25 Mei 2014

Florida 2014

31 Augustus 2013 - 25 September 2013

Canada East-2-West

09 September 2012 - 19 September 2012

Portugallo 2012

06 September 2011 - 22 September 2011

Caribbean 2011

Landen bezocht: