04. Naar Key Largo - Reisverslag uit Key Largo, Verenigde Staten van Ronald - WaarBenJij.nu 04. Naar Key Largo - Reisverslag uit Key Largo, Verenigde Staten van Ronald - WaarBenJij.nu

04. Naar Key Largo

Door: Ronald

Blijf op de hoogte en volg Ronald

05 Mei 2014 | Verenigde Staten, Key Largo

Vandaag de oversteek van west naar oost. De oversteek terug doen we later nog wel een keer.
Van Naples naar Key Largo dus. Dwars door de Everglades.  Na de gezeliige avond van gisteren, begon de dag vandaag, zoals iedereen natuurlijk verwacht, fris en fruitig. Bovendien ook gelijk maar even een potentieel hoogtepuntje geboekt, een bezoekje aan een basketbal wedstrijdje, tussen de Miami Heat en de Brooklyn Nets, die jammerlijk genoeg net de Toronto Raptors hebben kunnen verslaan. De Miami Heat dus, aankomende donderdagavond. Maar dat is voor dan, eerst vandaag.

Een van de dingen die we vooraf in ons hoofd hadden, was een een ritje met een airboat. We hebben goed en wel de Glades bereikt en zien een Airboat-sign van Captain Mitch; wie kent hem niet. Wij niet in ieder geval want hij hadden captain Bob, of zo. Een bijzonder leuke en oorverdovende ervaring om met zo'n airboat door de mangrove te cruisen en over de open vlakte te vliegen. Helaas geen 'gators' kunnen zien; zij hadden hun dag niet en misten daarmee een eenmalige kans om kennis te maken met Arco en Ronald. Maar ach, het is mooi weer en we zijn de Everrglades nog niet door.

Een goede tip bracht ons van de Tamiami trail (beter bekend als Higway nummer 41) op de 'loop road', een grotendeels onverhard pad met een behoorlijke kans op wildlife. En dat klopt. We zijn nog geen kilometer onderweg of er ligt een kleine alligator langs de kant van de weg, levend!
Even verderop wordt onze weg belemmerd door een verschillende setjes gieren, die absoluut geen zin hebben om aan de kant te gaan (wij winnen uiteindelijk toch). Het wordt pas leuk op het tweede deel van de track. Per toeval spotten we een baby gator in een poeltje langs de weg. De auto in de achteruit en even goed kijken. Uiteindelijk blijken het 7 babies te zijn, vergezeld (na goed zoeken) door moeder gator van een meter of drie.

Echt leuk wordt het paseen stukje verderop, wanneer we in een 'slootje' 17 gators op een rijtje zien liggen. We zijn verbaasd door het aantal. We rijden verder en houden het verborgen slootje in de gaten en kunnen de tel niet meer bijhouden.

De loop road eindigt met nog een bijzonder poeltje, vol met roze lepelaars, of lepelgasten zoals sommige kleine mensen zeggen. Dit maakt een dierentuin presentatie volkomen nutteloos. Dat wil zeggen, wanneer je dit tafereeltje gezien hebt, wil je geen plastische dierentuin tafereeltjes meer.

Na de Glades is het nog zo'n 50 mijl naar om ons hotel op Key Largo. Na een plons in het zwembad eindigt de dag hier op het terras van Snook's Bayside Bar & Restaurant. Onder het genot van een biertje laten we de zon in de zee zakken. Het wordt weer een gezellige avond (iets minder laat ditmaal). Weer een goede afsluiting van weer een beautiful day.

Morgen zwemmen met zeeleeuwen.

• 06 Mei 2014 - 17:46

Sietske :

Hahahaha zooooo herkenbaar! Hadden wij ook op de loop road bij de eerste gator "Wow" en aan het eind van de road wisten we niet meer hoeveel we er hadden gezien! Helemaal leuk. Ik zit echt mee te genieten :)
    Have fun met de zeeleeuwen, klinkt allemaal wel heel gaaf... ben een beetje jaloers!
    Oh en uh... de taxi niet vergeten he op Key West! ;)
    X

• 07 Mei 2014 - 08:42

Patruck:

Heren weer een mooi verhaal, dit gebied van de states ken ik niet maar wel bijzonder om van die gators zo te zien aan de kant van de weg. Hoor graag hoe het morgen is met de zeeleeuwen.