05. Naar Key West - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Ronald - WaarBenJij.nu 05. Naar Key West - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Ronald - WaarBenJij.nu

05. Naar Key West

Door: Ronald

Blijf op de hoogte en volg Ronald

06 Mei 2014 | Verenigde Staten, Key West

100 mijl, ofwel 160 km, dat is de relatief korte afstand om vandaag van Key Largo naar Key West te komen. Maar we hebben onderweg nog wel een belangrijke afspraak, namelijk bij het Theatre of the Seas. We gaan namelijk zwemmen met zeeleeuwen. En dat is cool! Of 'awesome' zoals ze hier wel zeggen.
Theatre of the Seas is een niet zo heel groot park, waar ze een behoorlijk aantal zeedieren verzorgen en trainen. Het lijstje is niet compleet, maar denk maar aan pijlstaart-roggen, haaien, dolfijnen, zeeschilpadden, baracuda's, diverse soorten tropische vis en vogels en dan natuurlijk waar wij voor gekomen zijn, de zeeleeuwen.
Arco is om 1300 uur de eerste die het water in mag. Eerst een uitgebreide amerikaanse introductie over de does en don'ts, waarom de dieren beschermd zijn en wat de amerikaanse staat hier aan doet en bijvoorbeeld de japanners niet. Kortom een lange zit waar je moeilijk je aandacht bij kan houden. Maar daarna is het dan toch zover, veertig minuten poedelen met twee zeeleeuwdames (dat zijn zeeleeuwen van het vrouwelijke geslacht, niet de trainsters, laat dat duidelijk zijn). Je mag als deelnemer zwemmen met de zeeleeuw (een wedstrijdje wie is de snelste), je mag wat trucjes doen en daarna wordt je uitgebreid gehugt (onhelsd dus) en uitgebreid gezoend. Lekker zout en en soms op je oog. Om 1600 uur mag Ronald aan de bak; zelfde ritueel.
We zijn allebei van mening dag dit een bijzonder leuke ervaring is, die we iedereen aan kunnen raden, allebei hadden we al gezwommen met dolfijnen, maar zeeleeuwen zijn nog actiever. Top dus!

Aan het einde van de middag door naar Key West, over seven-miles-bridge en eilandjes met de meest tropische namen. Tegen zonsondergang arriveren we in ons hotel en gaan direct op zoek naar een hapje en een drankje. We landen op Duval Street, in een Irish Pub, waar vrolijke ierse liederen gezongen worden. Door heel de pub, dus ook wij doen mee. Daarna nog even een 'afzakkertje' op de veranda van een rum-bar, en de blog is weer laat.

Key West in het donker al leuk. Ik denk dat dat morgen bij daglicht ook mooie plaatjes op gaat leveren.

• 07 Mei 2014 - 16:05

Brenda:

ach, een leuk stel zijn jullie! Ps jullie moeten nog wel een beetje bijkleuren... echt heel bijzonder.

groetjes, Brenda

• 07 Mei 2014 - 18:42

Sietske :

Wat gaaaaaaf met de zeeleeuwen knuffelen! Wauw ben weer enigszins jaloers!

• 07 Mei 2014 - 20:25

Ronald :

Nee Brenda, dat is übercool hier, om niet getint te zijn :-)

• 07 Mei 2014 - 20:54

Sietske :

Ehrm... @Arco, het zou een schone blonde worden en nu zie ik je toch met een welgevormde donkere zoenen!?! *confused

• 07 Mei 2014 - 21:50

Ron:

Hey Manneh !!

Ik ben net terug van vakantie, zit nog onder de jetlag jullie blog te lezen. Toch iets anders dan Terschelling alwaar ik net vandaan kom...

Gelukkig was de standaard huurauto nog voorhanden, ik schrok al dat jullie wellicht in een Tahoe gepropt zouden worden. Reis zelf ziet er super uit.

Erg bijzonder het Zeeleeuwen knuffel gebeuren, lijkt me inderdaad duidelijk iets heel anders als de dolfijnen....

Geniet ervan, veel plezier, ik zal jullie dagelijkse verrichtingen volgen !

groet.

Ron

• 08 Mei 2014 - 11:11

Wendy:

Nu al een overgetelijke vakantie lijkt me. Geweldige foto's!! Veel plezier verder mannen!

Groeten vanuit een grijs, koud en regenachtig Rotterdam :-(