11. Naar Daytona Beach - Reisverslag uit Daytona Beach, Verenigde Staten van Ronald - WaarBenJij.nu 11. Naar Daytona Beach - Reisverslag uit Daytona Beach, Verenigde Staten van Ronald - WaarBenJij.nu

11. Naar Daytona Beach

Door: Ronald

Blijf op de hoogte en volg Ronald

12 Mei 2014 | Verenigde Staten, Daytona Beach

Even wat weetjes. Wisten jullie dat:
Astronauten heel klein moeten zijn, formaat Pinkeltje
Astronauten ook vooral niet claustrofobisch aangelegd moeten zijn
Kennedy Space Centre heel heel heel groot is, zeg maar 'huge'
Vandaag hebben dus een ruimtestopje gemaakt, op Kennedy Space Center dus. En dat was vooral indrukwekkend. Allereerst de entree, waar een set oude (replica) rakketen op ware grootte staan opgesteld. Dan het lanceergebied, met  43 mijl (ca. 79 km!) strand. Hierover lopen complete privé snelwegen en hierover maak je met de bus een tour van een uur, en dat is dan nog zonder de stop in het Apollo/Saturn-V.
In dit Apollo/Saturn-V gebouw maak je de eerste lancering van een bemande vlucht 'richting' maan mee. Je zit als het ware in de (echte) controle-kamer tijdens de lancering. Dat is leuk. Maar het wordt echt goed wanneer je daarna een hal in stapt, waarin de Saturnus-5 raket en de capsule van de Apollo-8 liggen opgesteld.

Wanneer je weer terug bent op het Bezoekers-centrum, wordt je afgezet bij de Atlantis. Hier kun je de (echte) spaceshuttle Atlantis van dicht bij bekijken. Toch nog wel groot ding, zo van dichtbij. Ook leuk zijn de films in het Imax theater, waarvan we er een hebben bekeken. 45 minuten lang van dichtbij het leven van de astronauten en kosmonauten in het ISS (het International Space Station) mee maken en zien hoe het opgebouwd wordt. Dit alles gefilmd door de astronauten zelf. Bijzonder!

Dan is het alweer ver in de middag en rijden we nog zo'n 100 km door naar Daytona Beach, waar we nu even zijn neer geploft aan het zwembad met uitzich op zee en we behoorlijk dorst beginnen te krijgen.

Straks de fotoos. Een bier en afkoelen van de (ver)brandende zon.

• 13 Mei 2014 - 11:20

Patruck:

Hallo heren, ziet er nog steeds indrukwekkend uit dat Kennedy space center. Ben er ook ooit geweest, maar dat is wel 25 jaar geleden. Het weer is hier nog steeds een stuk minder dan bij jullie, veel regen en jullie lekker zon en een mooie temperatuur.Vraagje wordt het circuit in Daytona nog aangedaan? Verder wens ik jullie nog veel plezier en lees met veel genoegen elke dag de verslagen.

• 13 Mei 2014 - 13:44

Ronald:

Natuurlijk gaan we naar het circuit. Straks even ontbijten en dan een tourtje maken op het circuit.

• 13 Mei 2014 - 15:20

José:

Wow Ronald! Wat een avonturen allemaal weer. Hier gaat het er een stuk minder avontuurlijk aan toe. Geniet nog lekker, en denk vooral niet aan ons!

• 13 Mei 2014 - 16:34

Sietske :

Wauw, ziet er echt geweldig uit! Je vraagt je af hoe zo iets de lucht in kan gaan.

• 13 Mei 2014 - 16:45

Ron:

Ben benieuwd naar de rondetijden van de Suburban op het circuit ! Gas op den plank zou ik zo zeggen !

Enjoy !

Ron

• 13 Mei 2014 - 22:53

Ronald:

Ron, we hebben het oude circuit gedaan, het strand. Aangezien dat geen ronde is maat een rechtstuk hebben we geen rondetijd kunnen meten. We hebben wel alle rondemissen (zonder spatie) afgezoend.