18. Naar Apalachicola - Reisverslag uit Apalachicola, Verenigde Staten van Ronald - WaarBenJij.nu 18. Naar Apalachicola - Reisverslag uit Apalachicola, Verenigde Staten van Ronald - WaarBenJij.nu

18. Naar Apalachicola

Door: Ronald

Blijf op de hoogte en volg Ronald

19 Mei 2014 | Verenigde Staten, Apalachicola

Dag 18 alweer. De tijd vliegt. Weer weg uit New Orleans, weer terug naar Florida, voor het laatste (nog maar kleine) weekje. Over vandaag valt niet heel veel te melden. We hebben 630 km afgelegd, in een easy tempo, over een rustige Interstate en over kaarsrechte wegen, richting de Gulfcoast. Wel nog even een tussenstopje gemaakt bij het familierestaurant van Daisy en de andere Dukes of Defuniak Springs. Daar waar op de heenweg ook een overnachtingstop gemaakt hebben. Gelukkig was Daisy vandaag niet aanwezig, anders had ik Arco waarschijnlijk achter moeten laten :-).

Dus terug in Florida, ook weer terug in de Eastern Standard Time. Een kort dagje dus, maar nog lang genoeg om Apalachicola onveilig te gaan maken op deze doldrieste maandagavond. Toevallig belandden we we in het 'nr.1 restaurant' van Bacardicola, volgens Tripadvisor. En volgens ons ook. Prima stek, op de veranda, aan het water, kijken naar de (achter ons) ondergaande zon, met prima eten. Weer een plek waarvan je vooraf niet in kan schatten dat ze zulk lekker eten hebben. Gisteren hadden we zo'n voltreffer in een kleine bierbrouwerij in New Orleans. Nu hier weer. Mocht je er een keer komen, neem de 'Chicken Chimbabamba' (of zoiets). Nog even nagenieten op ons eigen balkonnetje en dat op tijd naar bed.

Kleine correctie: Chicken Chimichanga :-)

Ps. We begrijpen dat het dinsdag 30 graden zal zijn in NL.... Brrr, frisjes in vergelijking met de 35 die we hier hebben. Je zou moeten werken ;-)

• 20 Mei 2014 - 07:49

Ron:

Klopt mannen, k*tweer hier, 25 tot 30 graden. Gelukkig is er nog een plekkie hier aan een stoffig buro in de Bijlmer...

Enjoy!
    Ron

• 20 Mei 2014 - 11:27

Angelique:

Hoi mannen,
    Jammer dat er geen foto bij zit van Daisy, ben nieuwsgierig ( of was het de lokale gezellige straathond die jullie tot Daisy hebben omgedoopt?).
    Timo heeft deze mooie dag uitgekozen om ziek te zijn... Dus al mijn afspraken verzet en nu zorgen voor mijn kind en genieten van het mooie weer. Zo zie je maar aan al het slechte zit ook weer een goed kant. Enjoy xx Liek

• 20 Mei 2014 - 18:34

Sietske :

ziet er weer goed uit mannen! Nog ff lekker een weekje genieten! En uh hartelijk dank voor het sturen van het prachtige weer naar Nederland!

• 20 Mei 2014 - 18:35

Sietske :

En nu ben ik ook erg nieuwsgierig naar Daisy ;)

• 20 Mei 2014 - 21:08

Arco:

What happens in The Funiac Springs stads in The Funiac Springs.....

• 20 Mei 2014 - 21:09

Arco:

Stays uiteraard (ipv stads)

• 20 Mei 2014 - 21:24

Sietske :

@Arco ik ga je gewoon een x dronken voeren ;) kijken of ik er wat uit krijg :)