19. Naar Crystal River - Reisverslag uit Crystal River, Verenigde Staten van Ronald - WaarBenJij.nu 19. Naar Crystal River - Reisverslag uit Crystal River, Verenigde Staten van Ronald - WaarBenJij.nu

19. Naar Crystal River

Door: Ronald

Blijf op de hoogte en volg Ronald

20 Mei 2014 | Verenigde Staten, Crystal River

Weer een reisdagje, 320 km meer naar het zuiden. We belanden vandaag in Crystal River; de Manatee (zeekoe) hoofdstad van Florida, en wellicht de rest van de wereld. Morgen gaan we met deze beestjes zwemmen. Vandaag was alleen het reisje er naar toe. Worstelend met de tijdovergang, vergelijkbaar met de in europa bekende overgang van zomertijd naar wintertijd, stonden we vanmorgen ietwat versufd en verlaat op. Maar het kan ook zijn dat de tijdovergang slechts een klein deel van het probleem was.
Dus, na een goed ontbijt in Apalachicola, op weg naar het zuiden. Over mooie kustwegen en over saaie, kilometers lange lineaalwegen. Overigens, we snappen niet waarom er over de 'seven miles bridge' op de Keys zoveel ophef gemaakt wordt. Je komt dergelijke oversteekjes, en vaak ook langere, best regelmatig tegen als je zoals ons wat aan het rondrijden bent. Maar dat terzijde.
In de loop van de middag arriveren we in ons Golf-resort (golf, voor het spel). Een waanzinnig mooie plek. Het is mooi weer dus doen we nog een poging om een bootje te huren en het Biesbos-achtige waterparadijs hier af te tuffen. Maar we zijn helaas te laat. Alle bootjes moet om 5 uur binnen zijn vanwege onze beschermde koetjes. Dus dan maar neer ploffen aan het prima zwembad en bijbehorende bar. Snel is het laat; alweer. Morgen gaan we echt zwemmen met de zeekoetjes. We zijn bijzonder benieuwd!!!!

• 21 Mei 2014 - 15:38

Sietske :

Ik ben erg benieuwd naar de zeekoetjes! Wel weer ff een paar leuke fotootjes plaatsen hè van jullie met de beestjes :) Ik geniet nog steeds mee van jullie avontuur :) !