Drie kwartiermakers - Reisverslag uit Le Mans, Frankrijk van Ronald - WaarBenJij.nu Drie kwartiermakers - Reisverslag uit Le Mans, Frankrijk van Ronald - WaarBenJij.nu

Drie kwartiermakers

Door: Ronald

Blijf op de hoogte en volg Ronald

08 Juni 2014 | Frankrijk, Le Mans

Er waren eens drie kwartiermakers en een aanhanger die 's morgens in alle vroegte (althans, zo leek het na een etentje de avond ervoor voor twee van de drie) vanuit het pittoreske Piershil in een volgepakte Volvo en een deels met partytent geladen aanhanger naar de al even pittoreske camping in Le Mans vertrokken.  ---Wat een openingszin, zal ze in het vervolg korter houden---.
Goed, the three men and an aanhanger, hadden een rustige reis op deze 1e pinksterdag. Alleen bij Parijs liep het een klein beetje vast. Maar als je een uurtje Parijs voorbij ben, dan doe je het niet slecht. De drie man hebben nog wel een handige detour ontdekt, wanneer het bij de overgang vande A86 naar de A6 ernstig vast loopt. Gewoon de A86 een stukje blijven volgen en verderop de switch naar de N118 maken. Deze rustige brengt je een stuk verder weer op de A10 en mis je alle drukte.
Om half vier hadden de mannen hun (camping-)kaarten te pakken en vervolgden ze hun weg naar Houx, de camping dus. Daar aangekomen was het rustig en relaxed. Zonder problemen konden de mannen de poort passeren en hun wel bekende plekje annexeren. Later bleek dat de mannen op tijd waren, want niet lang daarna verschijnen andere gasten, die het (vooral) ook op de 'non numero' platzen voorzien hebben.
Niet lang na de aankomst verschijnt onze local hero, Laurent, met een deel van onze voorraad aan spullen. Gezamelijk zettenu we meegesleepte party-tent op en wordt de schotel in de grond geslagen. Onze andere local-hero, papa Gilles, is om half zeven paraat bij de garage, voor de rest van de opslag. Nadat de hele toko is leeg gemaakt, de opslag van de mannen blijkt het laatste restje goederen in de garage te zijn, en het met de aanhanger richting kampplatz is is vervoerd, kan de rest worden opgezet. Binnen no-time staat de tweede partytent en één slaaptent. Meer hebben de drie kwartiermakers niet nodig deze editie. Inmiddels, zo rond half acht / acht uur, verschijnen de drie wijzen uit het westen. Onze twee deense vrienden zijn namelijk via west Frankrijk, waar onze britse vriend zich ophoudt, richting de camping komen. Eindelijk, een koud biertje voor de drie kwartiermakers; hier hebben ze lang naar uit gekeken. De rest van de avond gebruikt het gezelschap voor het verder opbouwen van de Platz, het drinken van nog meer biertjes en het eten van een meegebracht 'chicken-in-the-hat' pie, aka kip-in-de-hoed.
Moe maar voldaan vallen de drie kwartiermakers even na middernacht in een diepe coma.
Maandag zal de platz worden afgebouwd en de nodige boodschappen worden ingeslagen. Klaar maken voor de ontvangst van nog drie of vier denen en twee (of drie) medelanders, later deze week. Drie man en een aanhager, zullen evalueren tot elf (of twaalf of dertien) man en elf campingkaarten en een hele grote kampingplatz.

Mogge Mannen,
    kijk... dat is nog eens een verslag ! onze prozagast heeft de pen weer geslepen :-)
    ik zal mn kelder eens induiken en zien of er nog lekkers te vinden is dat mee kan... njammmm

• 09 Juni 2014 - 13:46

Ronald :

Parkinson Nold?

• 09 Juni 2014 - 20:15

Ron:

Zit er goed uit mannen, kan niet wachten !!!

Tot donderdag,

Ron

• 10 Juni 2014 - 17:24

Franka:

Goed verslag! En een goed begin van een week le mans......
    Ben weer benieuwd naar de rest van de avonturen