Calcio - Reisverslag uit Rome, Italië van Ronald - WaarBenJij.nu Calcio - Reisverslag uit Rome, Italië van Ronald - WaarBenJij.nu

Calcio

Door: Ronald

Blijf op de hoogte en volg Ronald

26 April 2015 | Italië, Rome

Zo, de jet-lag is weggeslapen. En een goed ontbijt doet ook wonderen. Tijd voor enige actie vandaag. Hoofdplan: een bezoek aan de voetbalwedstrijd tussen Lazio Roma en Chievo Verona in Stadio Olimpico. Maar deze wedstrijd is pas vanmiddag, dus hebben we vanmorgen nog wel wat tijd. Al moeten we nog wel kaartjes voor het voetbal kopen.
Het eerste doel is een korte wandeling naar een gok-winkel voor kaartjes, maar helaas die is niet open. We zullen dus vanmiddag even langs de Lazio fanshop moeten. We zijn wel vlak bij het Quirinaal, het presidentieel paleis, dat op zondag ochtend open is voor een bezoek. Helaas staat er een behoorlijk lange rij, waar wij niet in gaan staan. Wel een plek voor mooie en bijzondere plaatjes.
We besluiten om door te wandelen naar het Pantheon, dat gisteren dicht was. Maar ook vandag hebben we Pantheon-pech. De deuren staan weliswaar open, maar binnen is er een kerkdienst aan de gang. Op zoek dan maar naar een terrasje voor een verfrissing. Dan door naar de metro en de tram, die ons richting stadion brengt. Daar in de buurt is ook de fanshop waar kaartjes te koop zijn; dat doen ze hier namelijk niet bij het stadion.
Helaas voor ons moesten meer mensen dat doen. Dus nummertje trekken een 114 beurten wachten. De ruime tijd die we genomen hadden ging op aan wachten. Net voor de start van de wedstrijd zaten we op de tribune. Een geweldige sfeer, een aardige wedstrijd. Uitslag: 1-1.
Gelukkig kunnen we redelijk snel terug, met de drukke tram, naar oms hotel. Voor een aperitivo op het dakterras.
De avond eindigt in een zonnebloem, trattoria Il Girasole, en via een kort wandelingetje langs het Colloseum by night (of alla notte zoals ze hier zeggen) landen we weer in ons hotel.
Morgen vroeg op.

Ps. Herken wat er op de prijsvraag foto staat en win een pasta Cacio e Pepe bij ons.

• 27 April 2015 - 09:43

Angelique:

Hoezee gefeliciteerd met onze koning. Jawel in een zeer zonnig Dordrecht. Dat beloofd wat voor de rest van de dag....
    wat betreft het zoekplaatje. Gokje een stukje trevifontein?
    Jammer dat de binnenkant van het pantheonzich niet aan jullie wil laten zien. Maar colloseum alla notte is wel vet cool. Geniet ervan mannen en vergeet geen cocktail orange te drinken vandaag. Doen wij ook met oranje tompoes ;)

• 27 April 2015 - 14:06

Ronald En Timo:

Jammer Angelique dat is niet goed

• 28 April 2015 - 21:51

Angelique:

Nieuwe poging voor het zoekplaatje: een zonnebloem van steen.

• 28 April 2015 - 21:54

Angelique:

Ik denk dat ik het nu echtvweet een stukje quirinaal, presidentieel paleis. Ja laat maar doorkomen die pasta jammie

• 28 April 2015 - 22:00

Ronald :

Jammer. Twee keer fout. Hoewel je met de tweede een heel klein beetje in de buurt begin te komen