02. Clearwater Beach - Reisverslag uit Clearwater, Verenigde Staten van Ronald - WaarBenJij.nu 02. Clearwater Beach - Reisverslag uit Clearwater, Verenigde Staten van Ronald - WaarBenJij.nu

02. Clearwater Beach

Door: Ronald

Blijf op de hoogte en volg Ronald

03 Mei 2014 | Verenigde Staten, Clearwater

De eerste echte dag in Florida. En op deze dag krijgen we dan ook gelijk alle regen die we deze dag zullen krijgen (hopen we). Het is dan wel een graadje of 23, maar net als gisteravond regent het vanmorgen aardig. Om 7 uur zijn we klaar wakker. Lang leve het bioritme ;-)

Na een 'goed amerikaans ontbijt', bestaande uit een slappe koffie, een voorgesneden donut uit een celofaantje, een beetje jam, een kleffe muffin en een bekertje yoghurt, keren we per airport shuttle weer terug naar het vliegveld om ons vehicel voor de vakantie op te halen, en voor een echte (zeg: minder slechte) Starbucks koffie.
We hebben deze vakantie iets eenvoudiger ingestoken door een Chevy Tahoe te reserveren. Helaas was die niet voorradig waardoor het toch weer een Chevy Suburban geworden is. Een witte, full-options, en met zeven zitplaatsen die we zeker niet (zelf) allemaal gaan bezetten de komende drie weken. Om het aparaat een beetje te leren kennen, cruisen we eerst maar even heen en weer naar Clearwater Beach om daar onze koffers voor de komende nacht af te geven. Om wat te acclimatiseren na de reis en om het mindere weer te gebruiken, rijden we daarna door naar Busch Gardens. Dit dierenpretpark laat zich het beste omschrijven als een combi tussen Burger's Bush en de Efteling, maar daarmee doe je Busch Garden wel te kort. Door het mindere weer is het behoorlijk rustig in het park, wat de wachtrijen ten goede komt. Ze zijn er nauwelijks. Pas in de loop van de middag loopt het wat op. We genieten van de vele achtbanen, maar dan wel op gepaste afstand. We worden een dagje ouder hè.... Er is daarnaast voldoende wild aanwezig; van neushoorns, kroko's, tot kangaroos, chimps, orang oetangs, gorilla's tot (siberische) tijgers. Echt een aanrader.

Aan het eind van de rijden we weer richting kust. Het weer knapt alweer wat op en de eerste zonnestralen laten zich voorzichtig zien. Tijd voor een welverdiende Budweiser en een hapje eten. Terwijl de parties losbarsten aan het strand naast ons hotel, storten wij in, in een diepe slaap. Als gezegd: we worden een dagje ouder :-)

• 04 Mei 2014 - 09:51

Sietske :

Hey Ronald en Arco,

We zitten hier helemaal mee te genieten van de verhalen en de foto's. Wil er gelijk ook weer naar toe!
    Hopen dat het nu niet meer zo gaat regenen. Het kan daar flink los gaan. Maar uh die auto.... dat is echt aso met zijn 2'en! Holy.... Mochten jullie een keer geen hotel kunnen vinden kan je altijd in de auto slapen. Zelfs voor Arco is er genoeg plek!
    Mannen, geniet er lekker van en we blijven jullie uiteraard volgen :)

Knuf en X

• 04 Mei 2014 - 09:54

F:

Klinkt als een goed begin van de vakantie!
    Het mooie weer komt vanzelf wel......

• 04 Mei 2014 - 10:00

Lien:

Ik heb het email adres van Wendy gekregen en blijf jullie elke dag weer volgen.
    een hele gezellige vakantie toegewenst Arco en Ronald
    groetjes Lien

• 04 Mei 2014 - 22:10

Angelique:

Hallo mannen,

Tjonge de vitaliteit mag wel weer opgekrikt worden deze vakantie. Je bent zo oud als je,je voelt. Zo te lezen voelen jullie je niet zo jong meer. Ga genieten en laat ons meegenieten met die prachtige foto's !!
    kus

• 05 Mei 2014 - 08:50

Patruck:

Hey Co en Ronald,
    Mooi begin van een vakantie, auto staat me wel aan, niks te groot.
    Alleen jammer van het weer, maar dat komt wel goed. Heb ook even gekeken naar
    de miles nog af te leggen ,dat wordt een mooi reisje. Geniet er maar van en veel plezier
    Zal proberen jullie goed te volgen, tot later. Patruck.