12. Daytona Beach - Reisverslag uit Daytona Beach, Verenigde Staten van Ronald - WaarBenJij.nu 12. Daytona Beach - Reisverslag uit Daytona Beach, Verenigde Staten van Ronald - WaarBenJij.nu

12. Daytona Beach

Door: Ronald

Blijf op de hoogte en volg Ronald

13 Mei 2014 | Verenigde Staten, Daytona Beach

Nog even naar gisteren... We waren blijven steken bij de opmerking dat we trek hadden in een fris biertje. Nu hadden we een aantal problemen. We hadden geen zin om heel erg  ver te lopen en we hadden bovendien steeds meer dorst. Dit leidde er toe dat we in een ietwat duistere ierse pub terecht kwamen, de eerste die we tegen kwamen. Meat-the-locals dus.  Het bier was goed, het volk niet schoon, maar wel lachwekkend. Een soort 'Cheers', maar dan in Daytona Beach. Vervolgens de straat over naar de plaatselijke Japannner, waar we prima, maar te veel, gegeten hebben.

Terug naar vandaag. Een wijs man zei ooit ( en blijft dit consequent herhalen): "Er moet niets!"  Maar hier in Daytona Beach zijn er toch twee must-do's; een bezoekje aan het Daytona International Speedway en cruisen over Daytona Ocean Drive, beter bekend als 'het strand'.

Om met het eerste te beginnen.....het D.I.S. is een mooi circuit, een all-american oval
van 2.5 mijl (4 km voor metristen), met een bochthelling varierend van 3 graden (op het rechte stuk) en 31 graden (in de bochten). Daar valt niet tegenaan te lopen. We hebben twee toertjes op het circuit gedaan, een simpele over de baan met een stop in op 'victory lane' en een uitgebreide toer met stops all over the place. Een echte aanrader als je in de buurt bent en zelfs als je niet van autosport houdt (bij de weg: er racen hier ook motoren, wellicht iets voor onze MCHRT vrienden).

Back to the beach. Zoals wellicht bekend is Daytona Beach een autostrand. Je mag er dus met een auto op en wij dus ook met ons bescheiden SUV-je. Het is eb, dus het harde stranddeel houdt ons prima. Je kunt hier een prima dagtochtje van maken, want het autostrand is best lang. Je mag er niet hard, max 10 mijl per uur, maar de fun is er niet minder om. Je moet alleen wel zorgen dat je voor de vloed af bent, of een flinke four -wheel-drive onder je kont hebt. Dan red je het wel.

Na alle drukte is het weer tijd om te ontspannen, dat doen we namelijk onvoldoende. Dit maal met een ijskoud biertje onder de blauwe hemel in de warme zon aan zee en aan het zwembad.

Morgen verder. De eerste etappe richting New Orleans.

• 14 Mei 2014 - 07:58

Ron:

Mooi verhaal weer mannen !

Wellicht iets om op ons to-do lijstje te plaatsen: eens een " echte " Nascar of Indy race meemaken... moeten we toch ooit eens gezien en meegemaakt hebben nietwaar ?

Mooi puntje om te discusseren hoe te realiseren tijdens de komende Le Mans.....

Enjoy !
    Ron

• 14 Mei 2014 - 09:56

Sietske :

Hey mannen,

het blijft leuk om jullie verhalen te lezen en de foto's te bekijken. En bedankt voor een beetje zon wat jullie hierheen hebben gestuurd :)

Geniet er van!

• 14 Mei 2014 - 14:49

Ronald :

@ron... We hebben al wat braakliggend terrein gespot voor een garage. Nu nog een vliegtuig met trekhaak :-)