Dag 9, bronnen en hoogtepunt - Reisverslag uit Albufeira, Portugal van Ronald - WaarBenJij.nu Dag 9, bronnen en hoogtepunt - Reisverslag uit Albufeira, Portugal van Ronald - WaarBenJij.nu

Dag 9, bronnen en hoogtepunt

Blijf op de hoogte en volg Ronald

17 September 2012 | Portugal, Albufeira

Het effect van de massage is vanmorgen al weer te niet gedaan door het te harde bed, althans één effect is nog wel merkbaar.... Ik pies me gek :-)
Het is vandaag niet zo'n mooie dag als de voorgaande dagen, wat bewolkt. Wel weer een goede dag om op pad te gaan, de bergen in. De echte bergen ditmaal.
De reis voert van Monchique, een lokaal bekend stadje om zijn bronwater en dus zijn bronnen. De rit erheen (en er vandaan) is een leuk ritje door de beboste bergen, wederom behoorlijk rustig.
Monchique zelf blijk een ouder, maar niet te groot stadje met leuke oude oude straatjes. Even buiten Monchique ligt Foia, waar het hoogste punt van de Algarve is neergelegd: Monte Foia. Hij is 902 meter hoog en geeft een geweldig uitzicht over de zuidelijk Algarve. De zee en de stad Portimaõ zijn prima zichtbaar en met een beetje goede wil is ook de Cabo de Sao Vincente te zien (je weet wel, het meest westelijke puntje van het portugese vasteland).
Vanaf dit hoogtepunt is het niet heel ver meer naar Caldas de Monchique, een nederzetting die al bekend was in de tijd van de Romeinen en waar de 'echte' bronnen van Monchique te vinden zijn. Het schijnt, zo zegt de overlevering, dat als je van de bronnen drinkt de liefde voor 'het leven' zult krijgen... Die heb ik al, ben op zoek naar die 'van mijn leven' :-)

Op het gemakkie terug getuft naar huis, onderweg nog wel langs Silves gekomen en vanuit de verte gekeken naar het Castello aldaar; een behoorlijk kasteel, een bezoek zal ik een volgende keer doen.
Bij thuiskomst en de temperatuur nog wel aangenaam, ik schat een graadje of 26, maar de zon is helaas verscholen achter een wolkendek.... Iets wat in heel europa voor schijnt te komen; lang leve de europesie unie :-)
Morgen maar week golfen.

• 18 September 2012 - 21:38

Franka:

Geniet morgen nog maar van je laatste swing in de zon... Als je hier verder gaat met golfen zou ik maar investeren in een goed regenpak.....

Ik zie je morgen...

• 19 September 2012 - 09:09