18. Naar Telegraph Cove - Reisverslag uit Telegraph Cove, Canada van Ronald - WaarBenJij.nu 18. Naar Telegraph Cove - Reisverslag uit Telegraph Cove, Canada van Ronald - WaarBenJij.nu

18. Naar Telegraph Cove

Door: Ronald

Blijf op de hoogte en volg Ronald

18 September 2013 | Canada, Telegraph Cove

Een klein verschil. Tussen waar ik vandaag vandaan ben gekomen en waar ik naartoe ging vandaag.
Allereerst ligt de bestemming van vandaag een behoorlijk stuk noordelijker op Vancouver Island, op (om proceies te zijn) zes uur rijden. Verder daalt de temperatuur wat meer. Het is op de plaats van bestemming nog maar 14 graden en de zon laat zich niet meer zien vanmiddag.

Als laatste is de acommodatie ietwat verschillend. Zat ik vanmorgen nog in mijn keurige B&B, zit ik nu in een B2B. Back 2 Basic. Weinig luxe in dit verlaten oord. Maar geen klachten hoor. Hier heb ik zelf voor gekozen. Vanwege de Grizzly-toer. Het past precies in de atmosfeer van Telegraph Cove en ik heb een geweldig uitzicht vanuit mijn huis-op-palen.

Nu is er alleen een puntje met deze toer. Het is namelijk zo dat er twee stormen voor de kust liggen. En die kunnen ervoor zorgen dat mijn voorziene hoogtepunt, de beren trip dus, in het water kan komen te vallen. Zoals het er nu naar uit zie, zal de (door mij geboekte) trip van morgen komen te vervallen. Maar er is kans dat de windverwachting nog wat zal verbeteren, zoals dat vandaag al gebeurd is. Morgen om 08.15 wordt de definitieve beslissing genomen of er uitgevaren gaat worden. Het is namelijk zo dat de beren zich niet hier, maar elder, na een stukje varen, ergens in een verlaten inlet (of fjord) ophouden.
Voor dit moment zit er even niets anders op dan afwachten, hopen op een gunstige windverwachting, bier drinken en genieten van een wilde-zalm-bbq.
Morgen meer nieuws.

Oh ja, ben ook nog even de geiten wezen kijken, ik kwam er toch langs. Het blijken echt mooi-weer geiten te zijn. Nu, het zonnetje, zaten lekker op het dak.

Oh ja (2). Nog net voor het ter perse gaan van dit bericht moet een ik nog een wow-moment melden. Nu heb ik in mijn leven niet heel veel zalm gegegeten, maar de wilde zalm moot die hier van de barbeque kwam..... Mjam!

Oh ja (3). Mijn hutje bevindt zich in de rode paalwoning die in het midden van foto-4 te zien is... 3e raampje van rechts. Als je goed kijk zie je me zwaaien :-)

• 19 September 2013 - 20:57

Truusq:

Ik zal een mooi weer dansje doen....

• 20 September 2013 - 00:04

Ronald :

Helaas.... niet gelukt, of je was te laat