09. Miami (beach) 2 - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Ronald - WaarBenJij.nu 09. Miami (beach) 2 - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Ronald - WaarBenJij.nu

09. Miami (beach) 2

Door: Ronald

Blijf op de hoogte en volg Ronald

10 Mei 2014 | Verenigde Staten, Miami Beach

Nog even terug naar gisteravond.... Onder de motto's "pluk de dag", "you only live once" en "geld moet rollen" hebben we gisteren de southernmost duurste eet-en-drink rekening gerealiseerd. En het was nog lekker ook, daar bij de Meat Factory.

Vandaag begon daarom dus rustig aan, het wordt toch weer een dagje ontspannen in de hop-on hop-off. Ditmaal de Miami tour. Die brengt ons (onder andere, we zijn niet overal off-gehopt) langs Viscaya (een oude villa) en langs het Biltmore hotel in Coral Gables, een van de duurdere wijken van Miami.
Het is vandaag bewolkt en drukkend warm, dus de verfrissende duik in de Venetian Pool is daarom des te lekker. Maar ook de Venetiaanse opzet van dit zwembad maakt het wel bijzonder. We hoppen weer on en toeren verder door naar Little Havana. Onderweg komen we een 'F12'-je tegen. We schrijven hem bij in het rijtje van de andere Ferrari's , Lamborghini's, McLaren, Rollsen, Bentley's, Jaguars, Maybachs, enzovoort enzovoort. Heel vervelend allemaal.

Little Havana is grappig, niet heel groot maar we lekker Cubaans. Oude mannetjes zonder tanden, die fanatiek zitten te domino-en, sigarenboertjes die live je sigaar in elkaar draaien en natuurlijk overal Cubaanse muziek.  We eindigen de toer in Bayfront Harbour, die ik gisteren als Sonny Crocket haven heb betiteld. Nog even vlug een toertje door downtoch met de gratis metromover en dan met de taxi terug naar het hotel. Tijd voor een opfrissertje en een power-nap.

Het was een vermoeiend dagje ontspannen. Morgen verlaten we dit leuke, mooie en dure oord. Dan gaan we door naar het noorden. Richting raketten.

• 11 Mei 2014 - 13:13

Ron:

Mooi idee inderdaad de hop-on hop-off te nemen, zo te zien heb ik na 3x Miami toch nog wat gemist.
    Helaas, ik zal dan toch nog een keertje terug moeten...

Enjoy and Yolo !

Ron