Arrivate - Reisverslag uit Rome, Italië van Ronald - WaarBenJij.nu Arrivate - Reisverslag uit Rome, Italië van Ronald - WaarBenJij.nu

Arrivate

Door: Ronald

Blijf op de hoogte en volg Ronald

25 April 2015 | Italië, Rome

Si. Vandaag is de dag van het vertrek naar Rome. Eindelijk. Vroeg op, want het vliegtuig vertrekt al om 07:00. Gisteren heeft Timo zijn spullen al gebracht en hebben er samen de grote reistas in gepakt.
Wat we ook allebei gedaan hebben is slecht en vooral kort geslapen. Het was dus al met al een vermoeiend dagje. Na aankomst om 0900 stipt op het Romeinse vliegveld zijn we de Leonardo Express ingesprongen en treinend naar Rome centraal gereden. Rijdt trouwens best goed zo'n Fyra!
Het hotel ligt op twee straten van het station, dus daar waren we zo. Gelukkig maar want het is best druk hier. Na inchecken zijn we op de hop-on hop-off gestapt en hebben ons eerste rondje Rome gemaakt. Onderweg reden we voorbij het Ducati café, dus stoppen met die bus en een Ducati-burger naar binnen werken. Buono!
Na de burger terug op de bus gehopt richting hotel om de kamer te inspecteren.  Gelijk ook maar even het bed getest. Twee uur lang, we hadden immers weinig geslapen, weet je wel.
Een siësta verder een ov-kaart aangeschaft en met de metro richting Trevi fontein gereden. Zelfs voor Feyenoord supporters viel daar weinig te slopen. Hij was lek (zonder water) en stond in de steigers. Maar hij blijft mooi. Nog een piccolo wandelingetje langs het Pantheon; helaas was deze al dicht dus gaan we nog een keertje terug.
Tijd voor een apperitivo onderweg en een overheerlijk pastaatje in het hotel restaurant. Siamo stance en gaan lekker vroeg maar totaal gesloopt slapen.
Domani piú!

• 25 April 2015 - 21:41

Arnold:

Hoi Roon en Timo
    Dat klinkt heel goed en spannend !
    Die Ducati burger is natuurlijk een culinaire hoogtepunt en ongetwijfeld
    Eeeenormmmm lekker !!

Veel plezier daar en zien uit naar jullie volgend verslag
    Grts Arnold & Anuouk & Jur & Tijs