Dag 1, arrivato - Reisverslag uit Albufeira, Portugal van Ronald - WaarBenJij.nu Dag 1, arrivato - Reisverslag uit Albufeira, Portugal van Ronald - WaarBenJij.nu

Dag 1, arrivato

Blijf op de hoogte en volg Ronald

09 September 2012 | Portugal, Albufeira

Yes, ik ben er.... In (als ik het goed heb) mijn 43e land, Portugal dus. Vanmorgen vroeg op, en gelukkig stond mijn escorte ook al klaar om kwart voor zes. Zestienhoven bereiken rond die tijd is geen enkel probleem, al was het in de vertrekhal wel een drukte van jewelste. Maar alles ging goed en het vliegtuig vertrok precies op tijd naar Faro.
Gelukkig was het licht toen we de lucht in vlogen, zodoende heb ik nog even kunnen waaien naar Marco en Siets in hun woontoren, en heb ik zelfs het huis van Arco en Wendy nig kunnen ontwaren tussen alle HoekseWaardse landerijen. Ik denk niet dat mijn vliegtuig M&S (slapen) en A&W is opgevallen (ook op vakantie), maar goed, ik heb mijn best gedaan :-)

Blijkbaar hadden we wind mee want we waren een kwartier vroeger aan de grond en nog in Faro ook (dat je niet denkt dat we in Barcelona ofzo geland zijn).
Aan de koffer afhandeling kon je gelijk merken dat ik in een zuid europees land beland ben (al zouden ze hier nog wel wat kunnen leren van een gemiddeld afrikaans land); het kwartiertje tijdwinst werd ruimschoots te niet gedaan.
Op naar de Car Rental, waar mijn bestelde VW Polo een Fiat Punto blijk te zijn... Helaas zit het temperament alleen in zijn uiterlijk en niet in zijn prestaties. Maakt niet heel veel uit want het valt me op de maximum snelheden hier niet erg hoog liggen... 90 op de snelweg.

Om een uurtje of half twaalf was ik op mijn golf (nee geen VW) resort, waar ik gelukkig al mijn bescheiden hutje (met 2 aparte slaapkamers en ditto badkamers) kon betrekken.
De middag heb ik besteed aan een kleine verkenningstocht van het park, wat golflesjes geboekt, de koelkast gevuld met eten en drinken en een poosje relaxen aan het zwembad, dat vlak naast mijn optrekje ligt.

Zo nog even een hapje eten, op zoek naar internet (gelukt) en dan naar bed.... Het was best wel een lang dagje, zeker als het hier ook nog een uur vroeger blijkt te zijn dan in NL.