Albufeira en KRAKKKK - Reisverslag uit Albufeira, Portugal van Ronald - WaarBenJij.nu Albufeira en KRAKKKK - Reisverslag uit Albufeira, Portugal van Ronald - WaarBenJij.nu

Albufeira en KRAKKKK

Blijf op de hoogte en volg Ronald

10 September 2012 | Portugal, Albufeira

Dag 2, en al weer zonnig... Hoe is het in NL? Na een lekker lang nachtje slapen, vandaag maar eens in Albufeira wezen kijken, zo'n 7 kilometer verderop. Volgens het Hoe-en-Wat in-de-Algarve-boekje is het dé vakantie bestemming van de streek en heeft het een leuk oud centrum. En dat klopt. Leuke straatje, pleintjes, een hoge dikke stadsmuur en heel veel engelsen, maar dat mag de pret niet drukken!
Er is ook een mooi strand (eigenlijk zijn er meer, maar deze ligt direct achte de stadsmuur) waar je op kan via een middeleeuwse poort, via een moderne roltrap en een mogelijk nog modernere lift. Rolstoltoegankelijk :-)
Je struikelt er ook over de restaurantjes en barretjes, met lokale gerechten en lokaal bier. Ik moest hier dus even een lunchje testen. Eén van de plaatselijke gerechten zijn gegrilde sardientjes... Nu ben ik geen uitgesproken vis liefhebber, maar dit moest ik toch even proberen. Het resultaat? Ik laat het maar bij dit probeersel; mijn vissmaak beperkt zich toch maar tot graatloze, gefileerde, liefst in eikenhout gerookte en eventueel in whiskey gestoofde vis, maar tonijn lust ik ook:-)

Na de lunch terug gereden naar mijn golfhonk, zwembroek aangetrokken en op naar het strand; een beetje bijkleuren. Opvallend hoe druk het toch eigenlijk is; blijbaar zijn nog niet alle scholen in Europa begonnen en zijn de engelse bejaardenhuizen deze periode ook verboden voor inwoners boven de 65. Er is echter strand genoeg.
Het is lekker om na een strandbezoek even te ontzanden en te ontzilten in 'mijn' zwembadje. Ik lag goed en wel op mijn zwembadbedje of daar klonk een enorme krak gevolgd door een indrukwekkende whoeshhh... Er bleek een boom op de weg achter me om gevallen te zijn, zomaar, zonder enige aanleiding. Gedaan met de rust, want de gemiddelde portugese auto-, vrachtwagen- of busbestuurder blijkt niet heel veel geduld te hebben, als het gaat om wachten voor een omgevallen en wegblokkeerde boom. Gelukkig was de plaatselijk zaagdienst snel ter plekke waarmee de rust weer wederkeerde.

Kortom: Het is hier fantasties!

  • 13 September 2012 - 17:29

    Siets:

    Klinkt goed!! Zo te horen gaan Marco en ik daar ook een keer heen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Albufeira

Portugallo 2012

Relaxen in de Algarve

Recente Reisverslagen:

20 September 2012

Weer thuis

18 September 2012

Dag 10, lekker kleurtje

17 September 2012

Dag 9, bronnen en hoogtepunt

16 September 2012

Stram

15 September 2012

Dag 7, Loulé e.o.
Ronald

Actief sinds 30 Aug. 2011
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 31860

Voorgaande reizen:

07 Juni 2015 - 15 Juni 2015

24heures 2015

25 April 2015 - 30 April 2015

Veni Vidi Vici: Roma

08 Juni 2014 - 16 Juni 2014

24heures 2014

02 Mei 2014 - 25 Mei 2014

Florida 2014

31 Augustus 2013 - 25 September 2013

Canada East-2-West

09 September 2012 - 19 September 2012

Portugallo 2012

06 September 2011 - 22 September 2011

Caribbean 2011

Landen bezocht: