Dag 5 - Reisverslag uit Albufeira, Portugal van Ronald - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit Albufeira, Portugal van Ronald - WaarBenJij.nu

Dag 5

Blijf op de hoogte en volg Ronald

13 September 2012 | Portugal, Albufeira

De stemmen zijn geteld, VVD is de grootste, het soebatten kan beginnen. In Portugal daarentegen is het nog steeds ontspannen, al is wel mijn eerste internet tegoed opgegaan aan een slecht te beeindigen wifi verbinding op mijn telefoon; vanaf nu dus alleen maar interneppen op de ipad.

Vandaag heb ik de spieren rust gegeven; wat een beetje golven al niet met je rugspieren doet, of is het toch het harde bed? Ik ben lekker een stukje wezen toeren met de Punto, en wel naar het meest westelijke punto van het portugese vaste land: Cabo San Vincente. Dit ligt  (op zo'n 100km van mij honk) vlak bij het dorpje Sagres. En nog vlakker bij dat dorpje ligt een fort, of Forteza zoals ze dat hier noemen. In één woord: indrukwekkend. Van het interne fort is niet veel meer over, maar de muren alleen al geven een goed beeld hoe dit er in de 16e eeuw uit gezien moet hebben. Het was grappig dat ze er ook een expositie van moderne vrouw-sculpturen hadden; de kunstenaar is Karl Heinz Sock.... Google het maar op en je ziet hoe het eruit ziet (ik zal voor de zekerheid ook maar een fotootje uploaden).
De cabo zelf valt een beetje tegen, de landtong achter het fort is indrukwekkender, maar ach, het blijft natuurlijk wel het meest westelijke puntje van het portugese vaste land; er zijn maar weinig plekken, zoniet geen, die dat ook kunnen zeggen.

Na een leuke tocht, goed te zijn uitgewaaid (want het waait daar flink in de westelijke uithoek) en lichtelijke te zijn afgekoeld (het was er toch snel al een graad of 8 kouder dan in Albufeira) ben ik aan het einde van de middag  weer aan het zwembad beland: heerlijk!

De maaltijd van vandaag: een kostelijk (zelf) klaargemaakte cheeseburger, met verse geroosterde broodjes en een frisse salade van perzik, fettaL en sla.
Ik maak toch niemand jaloers?

• 14 September 2012 - 14:32

Siets:

Pfff je maakt me sowieso al jaloers doordat jij mooi weer hebt en hier is het nat en een paar (!!) graden kouder dan daar! En die zelfgemaakte cheesburger met salade klinkt ook weer errug lekker...
    En heb je daar ook een waterbert? ;) Geniet er lekker van!