1. Naar Toronto - Reisverslag uit Toronto, Canada van Ronald - WaarBenJij.nu 1. Naar Toronto - Reisverslag uit Toronto, Canada van Ronald - WaarBenJij.nu

1. Naar Toronto

Door: Ronald

Blijf op de hoogte en volg Ronald

01 September 2013 | Canada, Toronto

Het is zover, op naar Canada. Een laatste boodschappenrondje, de was dumpen,  auto een wasbeurt geven en naar de oppas brengen. Om half twee instappen bij taxi LiJoTi, die me naar Rdam airport vergezellen en de stress helpen verdrijven. Vertrek vanaf Rdam is top; inchecken kost 5 minuten,  de gang door de douane nog eens 5 minuten en de wandelgang naar de gate/vliegtuig duurt toch al gauw 60 seconden.  De vlucht naar Londen daarentegen duurt 10 minuten langer dan gepland;  de chauffeur had bij de landing wat last turbulentie van zijn voorganger waardoor ik voor het eerst van mijn leven een doorstart bij een landing meemaak. Het voordeel was wel dat ik twee keer recht over het centrum van london vlieg; ik kan de London Eye net niet aanraken.
Ben wel benieuwd of de koffertransfer op Heathtrow goed zal gaan... Die moet namelijk (net als ik) van terminal-1 naar terminal-3. Dat is trouwens best eens leuk om te doen; je krijgt een blik op 'Heathrow achter de schermen'. Gelukkig gaat het allemaal goed, want na een vermoeiende 8 uur durende reis komt mij koffer ongeveer als laatste van de band rollen in Toronto. De gang door de douane is snel, toch anders dan in de USA. De downtown express bushalte is ook zo gevonden, al laat de bus nog 25 minuten op zich wachten; kan ik mooi even wennen aan de tropische vochtigheid in Toronto (ik waan me even op een tropisch eiland). Met 25 minuten ben ik bij mijn hotel, waar ik moe maar voldaan (???) neerplof op bed... Ik ben op. Het was een lange dag.