2. Toronto, dag 1 - Reisverslag uit Toronto, Canada van Ronald - WaarBenJij.nu 2. Toronto, dag 1 - Reisverslag uit Toronto, Canada van Ronald - WaarBenJij.nu

2. Toronto, dag 1

Door: Ronald

Blijf op de hoogte en volg Ronald

01 September 2013 | Canada, Toronto

Hallo canada, hallo jetlag. Toen ik gisteren mijn bed in plotfte dacht ik: laat ik me nou niet verslapen voor de honkbal wedstrijd van vanmiddag. Goed nieuws: dat is niet gebeurd. Sterker nog, ik was om 6 uur klaar wakker..... Na nog wat draaien, stond ik om 08.15 al buiten, op zoek naar koffie en ontbijt. 

Mooi op tijd dus, ook voor een rondje hop-on hop-off, om op een weinig inspannende wijze iets van Toronto te zien. En dat valt niet tegen. Ik zit met mijn hotel in in het financial district met sky-scrapers en veel banken... Maar is best nog wel een hoop oude zooi en dus historie. Vandaag heb ik me er alleen langs laten bussen, dinsdag ga ik het op mijn gemakkie bekijken. Na een goede twee uur bussen  sta ik onderaan de CN-Tower, die ik vandaag wel op wil. Maar de tijd dringt een beetje voor mijn honkbal wedstrijd, dus ik ga op zoek naar een hotdog, een Budweiser en mijn plaatsje in de zon van het Rogers-centre, ook wel bekend als de Sky Dome, voor een wedstrijd tussen de Toronto Blue Jays en de Kansas City Royals. Gisteren hadden de Jays nog glorieus gewonnen met 4-2. Vandaag verloren ze met 5-0. Het was niet echt een enerverende wedstrijd, de Jays sloegen in de hele wedstrijd maar 5 honkslagen, maar de entourage was top.

Na de wedstrijd toch nog maar even de ernaast gegegen CN-tower opgeweest; het hoogtepunt van de dag, letterlijk. Ik heb weer gemerkt dat ik toch nog en gezonde dosis hoogtevrees heb :-). Het was inmiddles wat bewolkt geworden, maar het uitzicht blijft geweldig en hoog.
Hierna was de batterij toch wel op. Op zoek naar een Canadese hap dus, en deze gevonden in een Ierse pub. Een soepie, een aardige burger en 2 pinten Guinness, en de batterij is echt op.
Door het schrijven van het verslag kan ik het nog rekken tot 2100 uur, maar dan vallen mijn ogen echt dicht. Morgen een stuke treinen, naar de bekende watervallen van Vaigra... Ohnee, Niagara.

  • 02 September 2013 - 12:14

    Marco:

    Holy... dat ziet er angstig hoog uit! Om 1 of andere reden heb overigens een heel ander beeld qua klimaat van dat land maar dat ga je vast nog goedmaken. ;)

  • 02 September 2013 - 19:01

    Arco:

    Ha wereldreiziger,

    Leuk om je verslag te lezen en (al is het dan al een paar jaartjes geleden) herkennen. Toronto is top, de glasbodem van de CN Tower een onvergetelijke ervaring voor hoogtevrees patiënten, haha.

    En dat je een Budweisertje neemt, doet mij uiteraard extra goed.

    Jammer dat de Blue Jays geen mooi potje lieten zien, maar de wedstrijd is natuurlijk altijd een superbelevenis.

    Veel plezier, we blijven je (wel jaloers) volgen.....

    Arco

  • 02 September 2013 - 20:52

    Ron K.:

    Hi Ronald,

    Leuk verslag, ben weer helemaal gesterkt met mijn hoogtevrees de CN tower vooral niet op te gaan.
    Ook ik blijf je, zwaar jaloers, volgen.

    heel veel plezier en goed reis naar de Niagara watervallen. Regenjasje aan op de maid-of-the-mist, ze staan nog leuk ook !

    groet,

    Manke Nelis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ronald

Actief sinds 30 Aug. 2011
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 31884

Voorgaande reizen:

07 Juni 2015 - 15 Juni 2015

24heures 2015

25 April 2015 - 30 April 2015

Veni Vidi Vici: Roma

08 Juni 2014 - 16 Juni 2014

24heures 2014

02 Mei 2014 - 25 Mei 2014

Florida 2014

31 Augustus 2013 - 25 September 2013

Canada East-2-West

09 September 2012 - 19 September 2012

Portugallo 2012

06 September 2011 - 22 September 2011

Caribbean 2011

Landen bezocht: