3. Niagara falls - Reisverslag uit Toronto, Canada van Ronald - WaarBenJij.nu 3. Niagara falls - Reisverslag uit Toronto, Canada van Ronald - WaarBenJij.nu

3. Niagara falls

Door: Rinald

Blijf op de hoogte en volg Ronald

02 September 2013 | Canada, Toronto

De slaap gaat al wat beter, maar dat mag ook wel gezien de vroege slaapstart van gisteren. Het is nu half twaalf als ik dit stukje tik en ik voel met een stuk fitter, zeker na een lange dag met veel indrukken.
Laat ik gelijk maar met de deur in huis vallen... Als wereldreiziger het ik grotere watervallen gezien, die veel minder op een kermis leken. Maar, de Niagara Falls waren (en zijn voor een ieder die er naar toe wil) zeeeeeeker moeite waard. Al was het alleen maar om de collectie regenponcho's die je daar kan verzamelen. 

Ik heb vandaag ook kunnen trainen met treinen, wat vanaf morgenavond voor drie dagen en later nog een dag gepland staat. Het was in ieder geval confortabel. Om 10 uur stond ik in Niagara Falls, in de stromende regen, en dat terwijl ik toen nog geen poncho had.... Dus direct maar even de eerste poncho gescoord op de Maid of the Mist.... Dit is een bootje dat ze zo ongeveer in de waterval varen, dus gegarandeerd nattigheid en een geruineerde coupe. Ook leuk is de Journey behind the Falls, waar je door kijkgaten achter de waterval kan kijken. Je ziet (en hoort) niet meer als een hoop watergeruis, je kijkt er niet doorheen. Wil je de waterval van dichtbij zien, zonder echt zeiknat te worden, dan moet je even naar het platform van de Journey.... Wat een bak water komt hier naar beneden. Na nog een kabelbaantje over de whirlpool genomen te hebben is het alweer tijd om terug naar Toronto te treinen. 

Conclusie: Niagara is best indrukwekkend en ondanks of dankij zijn hoge pretparkgehalte goed georganiseerd.... Als je alles wilt zien en ook nog een kjkje aan de andere kant van de grens wilt nemen, heb je wel wat meer tijd nodig dan de ene dag die ik mezelf gegeven heb.

Morgen ga ik Toronto verder doorakkeren en morgenavond aan boord van de Canadian. 
Ik weet niet of er morgen nog een verslag komt, maar anders vraag uw geduld tot vrijdag, wanneer ik in Jasper ben aangetsjoekt...

  • 03 September 2013 - 10:03

    Marco:

    3 poncho's? Was je van plan ze met duct-tape aan elkaar te tapen om de watervallen over te steken? Die hollanders doen er ook alles aan om niet te hoeven betalen! ;)
    Het ziet er in ieder geval indrukwekkend uit!

  • 03 September 2013 - 13:06

    Ronald:

    @Marco, dat laatste is waar vrees ik; hollandse zuinigheid :-)

  • 03 September 2013 - 19:51

    Arco:

    Haha, die coup pleuriel zou ik maar niet aan je kapster laten zien.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ronald

Actief sinds 30 Aug. 2011
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 31881

Voorgaande reizen:

07 Juni 2015 - 15 Juni 2015

24heures 2015

25 April 2015 - 30 April 2015

Veni Vidi Vici: Roma

08 Juni 2014 - 16 Juni 2014

24heures 2014

02 Mei 2014 - 25 Mei 2014

Florida 2014

31 Augustus 2013 - 25 September 2013

Canada East-2-West

09 September 2012 - 19 September 2012

Portugallo 2012

06 September 2011 - 22 September 2011

Caribbean 2011

Landen bezocht: