4. Toronto, dag 2 - Reisverslag uit Toronto, Canada van Ronald - WaarBenJij.nu 4. Toronto, dag 2 - Reisverslag uit Toronto, Canada van Ronald - WaarBenJij.nu

4. Toronto, dag 2

Door: Ronald

Blijf op de hoogte en volg Ronald

03 September 2013 | Canada, Toronto

Even een kort verslagje, voordat ik de trein in stap en (in principe) 3 dagen offline ben. Vandaag rustig opgestaan, alvast de zaken voor de tereinreis gescheiden van de zaken die ik daar in zijn geheel niet kan gebruiken. Wakker worden met een Starbucksje, hoewel ik begrepen heb dat dat min of meer 'vloeken in de kerk' is.... Canada heeft namelijk zijn eigen Starbucks, Tim Horton geheten. Ik heb er nog geen koffie geproefd, maar dat gaat zeker komen.

Het eerste deel van de dag gaat te voet, naar de universiteit van T. Nee, vrees niet, niet om een studietje te beginnen, maar om wat oude gebouwen te bekijken. Dit deel van T. is nl net klein Londen/Oxford/Cambridge... Erg leuk om te zien. Daarna de hop-on hop-off gepakt, al dat lopen is toch niet alles, zeker niet als je toch een buskaart hebt. Op naar Toronto's 'flat iron building' (die model gestaan heeft voor de grotere uitvoering in New York), naar St. Lawrence (food)market (met een live slachterij) en 'the Distillery District'. Dit laatste was vroeger een stokerij (al het is me niet helemaal duidelijk geworden waarvan), maar is nu (in oude staat) om gebouwd tot een leuk wijkje met eettentjes en een hoop kunst. Verder gehopt naar Eaton Centre, een mega shopping mall op zoek naar een tang, om mijn camera van een nogal vasthoudende tri-pod te bevrijden en nadat dat gelukt was ben ik maar relaxed op een rondvaart bootje gestapt om de stad eens van een andere kant te zien.

Gelukkig is het weer weer wat opgeknapt. Vanmorgen was het namelijk best wel fris (vast om te wennen aan de Rockies), maar vanmiddag brak het zonnetje gelukkig weer door. Mooi dus om het bezoekje aan T.  af te sluiten met een lokaal gebrouwen biertje. Grappig was dat ze hier ook (Dirk?) Kuyt bier op de kaart hadden staan. Helaas, maar geheel passend bij Dirk, was het alcoholperentage slechts 3% of zo... Net niet genoeg dus.

Daarna toch nog maar even een klein wandelingetje voor een kleine voedsel-metselarij. Nu nog even terug naar het hotel om mijn bagage op te pikken en dit verslagje in te tikken, voordat in op de wifi-loze Canadian naar Jasper stap. Ben benieuwd en (zeer waarschijnlijk) tot vrijdag offline of ik moet de verleiding niet kunnen weerstaan er een mobiel abonnementje tegen aan te gooien.
We zullen zien :-)

• 04 September 2013 - 03:06

Ronald :

Gelukkig hadden ze op hetbstation nog gratis wifi... Dus toch nog even wat fotootjes toegevoegd

• 04 September 2013 - 09:52

Siets:

Wauw Ro wat ziet er allemaal super uit! Ben erg benieuwd hoe de treinreis gaat bevallen en kan niet wachten om de berenfoto's te zien ;) Have Fun!

• 05 September 2013 - 23:48

Marco:

Hmm, berenfoto's... Die 30 x zoom moet voldoende zijn om niet te eindigen als voorafje voor een bruine beer.