8. Banff en omstreken - Reisverslag uit Banff, Canada van Ronald - WaarBenJij.nu 8. Banff en omstreken - Reisverslag uit Banff, Canada van Ronald - WaarBenJij.nu

8. Banff en omstreken

Door: Ronald

Blijf op de hoogte en volg Ronald

08 September 2013 | Canada, Banff

WOW, opnieuw.

Op zo'n 60 kilometer van Banff ligt Lake Louise en vlak daarbij het iets minder bekende maar daardoor niet minder mooie Moraine Lake. Na een goede kop koffie vertrek over Highway 1 naar Lake Louise. Verschillende reisboeken en tripadvisers geven aan dat het daar best wat 'crowded' kan zijn. Ik neem het voor lief, want ik wil het toch wel zien. Ter plaatse besluit ik eerst maar naar Moraine Lake te gaan. Puur uit praktische redenen, want bij Lake Louise Village wordt al aangegeven dat de parkplaatsen bij Moraine Lake beperkt zijn. Omdat ik er om 09.30 uur nog redelijk vroeg bij ben, stuur ik daar eerst heen; bij Louise zal het toch druk zijn.

Wat volgt is de eerste wow vandaag. Een geweldige weggetje er heen en een prachtig blauw meertje als eindpunt. Helaas zijn niet alle wandelpaden begaanbaar voor einzelgangers als is; vanwege de beren in de buurt mag je alleen in groepen van minimaal 4 personen reizen. Nu hou ik toch alleen van korte 'hikes' en die zijn wel prima begaanbaar.

Stil aan wordt het drukker hier, dus tijd om te gaan kijken bij een van dé trekpleisters in de Rockies, Lake Louise dus. Het is er inderdaad druk, niet zo gek wanneer er een groot hotel aan de oevers van het meer staat. Wanneer je echter het steile pad naar Fairview Lookout neemt valt het wel mee met de drukte. Al weet ik niet wat erger is, de drukte, of met een slechte conditie zo'n 150 meter hoogteverschil overwinnen. Nadat ik het meer vanuit de drukte bekeken heb, kan ik concluderen dat het uitzicht boven adembenemender was. De tweede wow van vandaag!

De derde wow is de weg terug naar Banff. Ditmaal niet over highway 1, maar over de Bow River Parkway. Minder snel, maar hier wil je helemaal niet hard. Er is zoveel te zien, na iedere bocht is het weer mooi. Maar, nog steeds geen beren op de weg.

Terug in Banff is het wat gaan regenen en dat is vervelend, want ik heb nog een kaartje voor de Banff Gondola op Sulphur Mountain. Ik kan natuurlijk niet naar boven gaan, maar dan mis ik een gondelritje, dat me in 8 minuten 700 meter hoger op 2281 meter hoogte af zet. Dan mis ik een spannend moment als we halverwege een paar minuten stil komen te hangen en de wind enige invloed op het eitje krijgt. Dan mis een enorme plensbui boven die gelukkig snel weer opklaart. En dan mis ik een geweldig uitzicht. Dus ik ga maar gewoon naar boven en pak mijn vierde wow moment van de dag.

Beneden aangekomen is relaxtijd. Tijd voor een biertje en een lekkere maaltijd. Tijd ook om plannen voor morgen te maken; weer terug naar Jasper.

  • 09 September 2013 - 11:30

    Marco:

    Ik sluit me er bij aan... WOW!

  • 09 September 2013 - 11:42

    Siets:

    Nog een keer WOW! Ben een beetje jaloers...

  • 10 September 2013 - 20:54

    Truusq:

    Wow.....wow....wow.....wow!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ronald

Actief sinds 30 Aug. 2011
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 31858

Voorgaande reizen:

07 Juni 2015 - 15 Juni 2015

24heures 2015

25 April 2015 - 30 April 2015

Veni Vidi Vici: Roma

08 Juni 2014 - 16 Juni 2014

24heures 2014

02 Mei 2014 - 25 Mei 2014

Florida 2014

31 Augustus 2013 - 25 September 2013

Canada East-2-West

09 September 2012 - 19 September 2012

Portugallo 2012

06 September 2011 - 22 September 2011

Caribbean 2011

Landen bezocht: